Pomysł na biznes oparty na druku ściennym - co musisz wiedzieć?
Doskonałym przykładem dobrego pomysłu na biznes może być pomysł na biznes oparty na druku ściennym, który należy do jeszcze raczkujących dziedzin, zarówno w kraju, jak i za granicą. Niewielka ilość przedsiębiorstw działających na tym polu to szansa na stworzenie silnej marki docierającej do lokalnych klientów, którzy do tej pory nie mogli znaleźć w swojej okolicy tego typu usługi.
Na czym polega fenomen druku ściennego?
Najważniejszą przewagą w stosunku do tradycyjnych metod poligraficznych jest możliwość dopasowania do każdej powierzchni, dzięki czemu da się wykonać grafikę niezależnie od tekstury materiału - na betonie, drewnie, metalu i szkle. Jednocześnie obraz zachowuje trwałość zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz budynków. Otwiera to furtkę do działania w wielu sytuacjach, zależnie od potrzeb klienta. Pomysł na biznes oparty na druku ściennym jest pod tym kątem wyjątkowo elastyczny, bo pozwala dotrzeć zarówno do osób fizycznych, jak też do przedsiębiorstw. Ci pierwsi chętnie wykorzystują grafiki do ozdobienia domowych wnętrz, drudzy potrzebują natomiast nanieść swoje firmowe logo na różne powierzchnie w biurach i lokalach użytkowych.
Czy obsługa drukarki jest trudna?
Dostępne na rynku urządzenia są w dużej mierze zautomatyzowane, wymagają jednak odpowiedniego ustawienia w miejscu wykonywania obrazu. Rozłożenie maszyny i przygotowanie jej do druku będzie szczegółowo wyjaśnione w instrukcji dostarczanej przez producenta, dostępne są też dodatkowe szkolenia, prowadzone zarówno stacjonarnie, jak też w formie zdalnej. Warto wspomnieć, że urządzenie może być z powodzeniem obsługiwane przez jedną osobę, dzięki czemu pomysł na biznes oparty na druku ściennym daje pełną niezależność - nie ma konieczności zatrudniania dodatkowych pracowników od samego początku, choć bywa to konieczne na późniejszym etapie, gdy rośnie baza klientów i skala prowadzonych działań jest większa.
Jakie są koszty prowadzenia takiego biznesu?
Poza standardowymi obciążeniami podatkowymi, które ponosi każdy przedsiębiorca, jedynym kosztem działalności będzie uzupełnianie zapasów tuszu. Zużycie wynosi zazwyczaj 20 złotych za metr kwadratowy, natomiast stawka rynkowa za wykonanie usługi sięga 300 zł za m2. Średnio dzień roboczy przynosi zarobek w okolicach 2500-3000 zł netto. Należy jeszcze pamiętać, że pomysł na biznes oparty na druku ściennym wymaga dojazdu do klienta, wraz z transportem samego urządzenia. Bezproblemowy i bezpieczny przewóz drukarki wymaga posiadania małego auta dostawczego, a złożenie i rozłożenie zestawu na stanowisku pracy odbywa się za pomocą jednego zestawu kluczy.
Jak szybko zakupiony sprzęt na siebie zarobi?
Tempo odzyskania wkładu finansowego zależy od częstotliwości i rodzaju wykonywanych wydruków - niektórzy traktują działalność jako źródło dodatkowego dochodu, innym szybko udaje się znaleźć zlecenia wypełniające terminarz po brzegi. W przypadku świadczenia usług w formule B2B średni metraż wynosi zwykle 5-10m2, natomiast dla klienta indywidualnego zakres będzie mniejszy, mieszczący się w 2-4m2. Sama drukarka spłaca się natomiast po wykonaniu grafik o powierzchni około 300m2, a więc wymaga wykonania kilkudziesięciu zleceń.
Jeszcze przed rozpoczęciem działalności warto przeanalizować różne opcje pozyskania finansowania - zakup sprzętu nie wymaga posiadania gotówki. Jedna z możliwości to popularny leasing, niektóre osoby mogą też skorzystać z pożyczek i dotacji unijnych. Również programy aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych są świetną szansę na wsparcie firmy w stawianiu pierwszych kroków. Pomysł na biznes oparty na druku ściennym jest stosunkowo bezpieczny, ponieważ nawet w razie niepowodzenia da się szybko i bez znacznej utraty wartości odsprzedać zakupiony wcześniej sprzęt.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: