Pozycjonowanie lokalne - dlaczego warto i jak robić je prawidłowo?

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-30  |  Średni czas czytania: 02:21
Artykuł reklamowy
Odpowiednio zaplanowane i profesjonalnie przeprowadzone działania SEO pozwalają znacząco zwiększyć widoczność strony albo sklepu internetowego w sieci, a tym samym - powiększyć dochody i rozpoznawalność marki. Jest to możliwe i zalecane zarówno w przypadku firm działających na terenie całej Polski, jak i lokalnie. Działania prowadzone z myślą o określonym obszarze nazywa się pozycjonowaniem lokalnym.
Pozycjonowanie lokalne - dlaczego warto i jak robić je prawidłowo?

Na czym dokładnie ono polega? Dlaczego warto się na nie zdecydować? Podpowiadamy w poniższym artykule:

  1. Czym jest i jak działa pozycjonowanie lokalne?
  2. Dlaczego warto stosować pozycjonowanie lokalne?
  3. Jak rozpocząć lokalne pozycjonowanie?

Czym jest i jak działa pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne obejmuje działania Off-site oraz optymalizację On-site, mające za zadanie zwiększenie widoczności danej domeny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania dla zapytań związanych z konkretną lokalizacją.

W jaki sposób działa tzw. Local SEO? Dzięki różnym czynnikom, takim jak lokalizacja GPS czy IP, Google jest w stanie dokładnie określić teren, na którym przebywa dany użytkownik zadający wyszukiwarce pytanie, z dokładnością nawet do konkretnej dzielnicy. Na podstawie owych danych, wyszukiwarka wyświetla userowi wyniki odpowiadające jego zapytaniu, które są zlokalizowane najbliżej pozycji użytkownika.

Dlaczego warto stosować pozycjonowanie lokalne?

Dlaczego w ogóle warto rozpocząć działania z zakresu lokalnego pozycjonowania? I w jakich sytuacjach jest to szczególnie polecane rozwiązanie?

Przede wszystkim więc należy wiedzieć, że ten rodzaj SEO jest idealny dla małych i średnich firm oraz sklepów działających na określonym obszarze. Lokalny fryzjer, mechanik samochodowy albo niewielki sklep działający wyłącznie stacjonarnie nie muszą, a nawet nie powinny pozycjonować się na frazy ogólnokrajowe. Jest to niepotrzebne i wiązałoby się z wysokimi kosztami związanymi z działaniami SEO. Frazy ogólne, na które zwykle wykonuje się pozycjonowanie krajowe, są bardzo konkurencyjne, cechują się niskim współczynnikiem konwersji oraz są czasochłonne - chcąc uzyskać pożądane wyniki, należy poświęcić temu zadaniu mnóstwo czasu, pracy oraz nakładów finansowych.

Strategia związana z pozycjonowaniem lokalnym wiąże się z wieloma korzyściami. Nie wymaga tak dużych nakładów pieniężnych, jak SEO ogólnokrajowe, jak również generuje ruch przynoszący zazwyczaj wysokie współczynniki konwersji. Ponadto na frazy lokalne nie ma tak dużej konkurencji, jak na słowa kluczowe ogólne, dzięki czemu można w dość szybki sposób osiągnąć pożądane wyniki. Działania tego rodzaju wiążą się również z budowaniem widoczności dla takich słów kluczowych, które są dopasowane do ostatniego etapu lejka zakupowego.

Jak rozpocząć lokalne pozycjonowanie?

W jaki sposób więc promować firmę lokalnie we właściwy oraz skuteczny sposób? Przede wszystkim należy zacząć od opracowania profesjonalnej i szczegółowej strategii SEO, w tym zwłaszcza od doboru odpowiednich słów kluczowych. Zazwyczaj frazy te opierają się na schemacie: usługa/produkt +miasto/region/dzielnica, np. mechanik Kraków, gabinet weterynaryjny Płock czy też fryzjer męski Jelenia Góra. Układając listę słów kluczowych, warto posiłkować się podpowiedziami z Planera słów kluczowych Google, a także podpowiedziami wyszukiwarki czy też frazami, na które pozycjonuje się konkurencja.

Następnym krokiem jest właściwa optymalizacja strony docelowej. Odpowiednio zoptymalizowana, przyjazna wyszukiwarkom oraz użytkownikom strona powinna zawierać m.in. różniące się tytuły stron (Title) oraz ich opisy (Meta description), znaczniki H1, H2 i kolejne na podstronach, przyjazne adresy URL, dokładnie opisane grafiki i zdjęcia (znaczniki ALT), wewnętrzne linkowanie na podstronach itp. Ponadto należy też zadbać o warstwę treściową strony. Powinna być ona interesująca dla użytkowników, a przy tym wartościowa dla wyszukiwarek. Dlatego też należy zamieszczać jedynie unikalne, autorskie treści, które są tworzone w oparciu o wybrane frazy kluczowe. Należy zadbać, aby podczas optymalizacji serwisu, najistotniejsze frazy kluczowe wraz z lokalizacją znalazły swe odzwierciedlenie w strukturze strony, a także zawartych na niej treściach. Ponadto bardzo ważne jest prawidłowe działanie strony internetowej na urządzeniach mobilnych. Można stworzyć osobną wersję serwisu przeznaczoną na smartfony lub też wykonać profesjonalną stronę responsywną, która będzie się dopasowywała do dowolnych urządzeń, na których zostanie wyświetlona. Aktualne statystyki pokazują, że już ponad 60% użytkowników, którzy weszli na daną stronę przez smartfon lub tablet, kontaktuje się z firmą za pomocą tego mobilnego urządzenia. Dlatego też, aby ułatwić im kontakt, warto przygotować specjalne przyciski z numerem telefonów, po których kliknięciu użytkownik zostanie automatycznie połączony z daną firmą albo sklepem.

Szukasz dodatkowych informacji? Dowiedz się czym jest pozycjonowanie lokalne: harbingers.io/blog/pozycjonowanie-lokalne-czy-warto-i-kto-skorzysta-z-niego-najbardziej/. Na stronie znajdziesz szczegółowe, wyczerpujące informacje na temat lokalnego SEO.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: