Punkt kurierski - pomysł na biznes z przyszłością

Ostatnia aktualizacja: 2021-05-31  |  Średni czas czytania: 02:32
Artykuł reklamowy
Otwarcie własnego punktu kurierskiego może być świetnym pomysłem na biznes. Szczególnie jeśli nie chcemy na początku dokonywać dużej inwestycji. Ale czy da się na tym zarobić? Jak właściwie wygląda prowadzenie takiego interesu? Dowiedzmy się zatem, jak działają punkty kurierskie.
Punkt kurierski - pomysł na biznes z przyszłością

Rynek przesyłek kurierskich ma się dobrze. I wszystkie prognozy mówią jednogłośnie, że to dopiero początek. Największy wpływ ma na to oczywiście błyskawiczny rozwój całej branży e-commerce. Konsumenci coraz chętniej bowiem robią zakupy przez internet, co wiąże się ze zwiększeniem zapotrzebowania na usługi kurierskie. Możemy zaobserwować to także przy nadawaniu przesyłek indywidualnych. Usługi pocztowe, ze względu na swą słabą jakość i sporą zawodność powoli ustępują miejsca nowoczesnym firmom dostawczym. Jeszcze nigdy nie dostarczano dziennie tak wielu paczek, jak obecnie. Nic więc dziwnego, że otwarcie punktu kurierskiego uważa się dziś za jeden z najlepszych pomysłów na dochodowy biznes. Ile można zarobić? Jak otworzyć punkt kurierski w swoim mieście?

Punkt kurierski - jak działa?

Punkt kurierski to miejsce, w którym przyjmowane są przesyłki różnych przewoźników. Co więcej, każdy klient może też bez problemu nadać tam przesyłkę. Jedną z najważniejszych kwestii jest fakt, że punkty takie prowadzą współpracę z wieloma firmami kurierskimi. Dzięki temu ich oferta jest niezwykle atrakcyjna dla klientów, którzy mogą swobodnie korzystać z możliwości odbioru i nadawania paczek w jednym miejscu, niezależnie od tego, jaki przewoźnik dostarcza, czy też odbiera ich przesyłki. Warto zaznaczyć też, że punkty kurierskie oferują przeważnie znacznie atrakcyjniejsze ceny, przez co klienci znacznie częściej decydują się na skorzystanie z takiego pośrednika.

Punkty kurierskie cieszą się coraz większą popularnością. Powodem jest tu umożliwienie odbioru przesyłek w dogodnym terminie. Dzięki temu adresat nie musi czekać pod wskazanym adresem na to, aż kurier dostarczy zamówienie. Można więc stwierdzić, że punkty kurierskie pozwalają zwiększyć elastyczność usług dostawczych.

Punkt kurierski - ile można zarobić?

Dla osób chcących otworzyć punkt kurierski jest to chyba najważniejsza kwestia. Jak duży dochód może więc zapewnić prowadzenie takiego biznesu i jak otworzyć punk kurierski zapewniający atrakcyjny zarobek? Aby się tego dowiedzieć, musimy w pierwszej kolejności sprawdzić, na czym właściwie zarabia się w takiej branży. Główny dochód stanowią tu przede wszystkim różnice pomiędzy cenami przewozu ustalonych przez firmy partnerskie a ceną całościową, jaką ponoszą klienci. Szczególnie duży zarobek mogą zagwarantować przesyłki międzynarodowe oraz ładunki o dużych gabarytach. Niemały wpływ uzyskuje się także na wszelkich dodatkowych usługach oraz sprzedażą materiałów do pakowania.

Zarobki punktów kurierskich są bardzo zróżnicowane. Na dochód całkowity możliwy do wygenerowania wpływ ma tu bowiem wiele czynników. Jednym z najważniejszych jest lokalizacja. Im mniejsza konkurencyjność w okolicy, tym efektywniej działać będzie biznes. Oczywiście spore znaczenie ma tu także ilość zatrudnionych osób, czy choćby pora roku.

Punkt kurierski

Jak otworzyć własny punkt kurierski?

Wiele osób zastanawia się jak otworzyć punkt kurierski. Czy jest to trudne zadanie? Wszystko zależy od tego, czy zdecydujemy się założyć go samodzielnie, czy też skorzystamy z franczyzy. To drugie rozwiązanie bardzo ułatwia nam stworzenie naszego biznesu, ponieważ nie będziemy musieli robić tego od zera. Otwarcie punktu kurierskiego pod zaufaną nazwą pozwala nam bowiem na wystartowanie pod zaufaną marką, przy jednoczesnym zachowaniu naprawdę dużej niezależności.

Oczywiście do otwarcia punktu kurierskiego niezbędny jest odpowiedni lokal. Powinien znajdować się on na parterze i być łatwodostępny dla wszystkich klientów. Warto więc zadbać o przyjazną lokalizację. Należy również pamiętać, że otwarcie takiego biznesu wiąże się z koniecznością wypełnienia wielu innych formalności, takich jak choćby założenie działalności gospodarczej.

Kwestią, której nie możemy pominąć, mówiąc o tym, jak otworzyć punkt kurierski jest oczywiście koszt całej tej inwestycji. Jaka kwota jest więc potrzebna, aby móc zacząć myśleć o realizacji planów związanych z założeniem punktu nadawania i odbioru przesyłek? Wszystko zależy tu w dużym stopniu od indywidualnych czynników, wymagań i warunków. Szacuje się jednak, że na start potrzebne jest od 20 do 50 tysięcy złotych.

Własny punkt kurierski - dlaczego warto?

Wiemy już, jak otworzyć punkt kurierski oraz na czym polega ten biznes. Mamy więc wystarczającą liczbę informacji, by zastanowić się, czy jest to rozwiązanie warte naszej inwestycji. Czy warto więc otworzyć punkt kurierski? Odpowiedź może być tylko jedna - oczywiście, że tak. Jeśli mamy tylko potrzebny kapitał, opcja ta wydaje się naprawdę doskonałym pomysłem na biznes generujący atrakcyjne przychody. Wszelkie przewidywania rynkowe mówią jasno, że zapotrzebowanie na usługi kurierskie będzie rosło wraz z umacnianiem branży e-commerce. Dlatego też nie ma żadnych wątpliwości, że własny punkt kurierski to przyszłościowa inwestycja.

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do  Urzędu Pracy  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Znajdź urząd

Lista urzędów dla wybranych miejscowości

Baza kodów PKD

(Aktualna Polska Klasyfikacja Działalności)

Kody PKD ›
Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 29 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

lub

Zleć napisanie wniosku do   Urzędu Pracy  ›

Przydatne linki: