Własny biznes w kiosku? Czemu nie!
Elastyczność w kwestii adaptacji
Kioski handlowe można przystosować pod wiele różnych biznesów. Z powodzeniem mogą pełnić funkcję obiektów handlowych przeznaczonych do sprzedaży np. prasy, szybkich przekąsek, lodów, zimnych napojów, pieczywa, wyrobów cukierniczych itp. Rewelacyjnie też sprawdzą się jako stoiska reklamowe na targach czy wystawach albo stoiska sprzedażowe na jarmarkach. Odpowiednio wyposażone wnętrze może służyć za niewielkie biuro lub punkt obsługi klienta. Elastyczność w kwestii adaptacji sprawia, że można prowadzić działalność sezonową, w razie potrzeby zmienić lokalizację, gdy zdecydujesz się zmodyfikować bądź rozszerzyć profil działalności.
Mobilność
Drewniane kioski mają modułowy charakter. Powstają z elementów łączonych na pióro-wpust. Można je złożyć samodzielnie lub skorzystać z pomocy fachowców. Zawsze jednak miejsce ich osadzenia trzeba odpowiednio przygotować. Podłoże należy wypoziomować i utwardzić, by z obiektu można było bezpiecznie korzystać.
Łatwość montażu i demontażu powoduje, że kioski handlowe w każdej chwili można przenieść do innej lokalizacji. Rozwiązanie zapewnia mobilność, której brakuje przy wynajmie tradycyjnego lokal w budynku. Owszem, można zmienić dotychczasową lokalizację biznesu, ale w przypadku najmu wiążę się to z dużym nakładem pracy. Najprawdopodobniej nowe lokum trzeba będzie wyremontować, na nowo urządzić i doposażyć (kupić meble lub wstawić stare). Pracując w mobilnym kiosku kwestia przenosin np. z powodu przeprowadzki lub w miejsce o większym natężeniu ruchu, nie stanowi większego problemu. Wszystko sprowadza się do demontażu elementów, ich transportu i ponownego złożenia.
Brak ograniczeń
Z mobilnością bezpośrednio wiąże się brak ograniczeń. Wynajem lokalu do prowadzenia działalności oznacza stałe miejsce pracy. Tymczasem kioski handlowe można szybko i łatwo przenieść gdziekolwiek się chce, co stwarza dodatkowe możliwości. Zmieniając „miejsce pracy”, zyskujesz szansę na zarobienie większych pieniędzy, rozreklamowanie firmy na nowym terenie, dotarcie do szerszego grona odbiorców potencjalnie zainteresowanych skorzystaniem z twoich produktów/usług.
Oszczędności
Miejsce pod prowadzenie biznesu można kupić lub wynająć, co zawsze wiąże się z dużymi kosztami, zwłaszcza jeśli lokum znajduje się w atrakcyjnej okolicy albo w centrum miasta. Kupno nieruchomości to pewne ryzyko inwestycyjne, a za wynajem trzeba co miesiąc płacić. Istnieje jednak jeszcze jedno wyjście – wspomniane kioski handlowe. Ich ceny nie są tak wysokie jak standardowych nieruchomości, koszt jest jednorazowy, a z lokum można korzystać cały czas, nie myśląc o rachunkach. W razie czego kiosk zawsze można przekształcić w domek ogrodowy lub przydomową altankę, by nadal dobrze służył.
Drewniany kiosk jest dość tani w utrzymaniu. Ze względu na duże przeszklenia w środku jest widno, więc nie trzeba korzystać z oświetlenia, które pobierałoby energię elektryczną. Do tego ściany budynku nie nagrzewają się, więc można taniej i szybciej ogrzać wnętrze przy zużyciu niewielkiej ilości energii. Wszystko to pozwala maksymalnie ograniczyć wydatki związane z prowadzeniem biznesu.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: