Wideofilmowanie w Polsce - czy opłaca się zakładać działalność?
Między innymi to wpływa na cenę tego typu usług oraz fakt, że na rynku pojawia się coraz więcej osób chcących prowadzić działalność związaną z wideofilmowaniem. Czy w dobie tak dużej konkurencji i powszechnego dostępu do sprzętu, zakładanie własnej firmy zajmującej się wideofilmowaniem będzie opłacalne?
Wideofilmowanie - kto decyduje się na własną działalność?
Wiele osób marzy o prowadzeniu własnej działalności. Najczęściej na taki krok decydują się pasjonaci, dla których praca z obiektywem aparatu czy kamery to nie tylko praca, ale i czysta przyjemność. To właśnie korzystanie z usług takich osób prowadzi do uzyskania najlepszych pamiątek z tak ważnego dnia, jakim jest ślub i wesele. Trzeba jednak pamiętać o tym, że w branży panuje duża konkurencja i żeby wybić się na rynku należy dobrze przemyśleć plan działania.
Fotograf mający własną działalność gospodarczą musi uwzględnić koszty utrzymania działalności. Popyt na fotografię ślubną nie maleje, ale zarobki są różne. Również ceny usług fotografów są zróżnicowane i wpływa na nie kilka czynników.
W mniejszych miastach koszty usługi fotografa na ślub wahają się pomiędzy ok. 700-800 zł do 2000-3000 zł, a w większych między 1500 zł do 4000, a nawet 5000 zł. Jednak tam, jak wiadomo konkurencja jest większa.
- mówi Patrycja, redaktor z portalu filmy-wesele.pl. Warto rozeznać się dobrze w branży, zanim zdecydujemy się na konkretny profil działalności, bo to on decyduje o tym, czy będziemy mieć wystarczającą liczbę klientów.
Przed podjęciem decyzji przeprowadź analizę rynku
Pierwszym krokiem będzie analiza rynku. Wydaje się, że fotografii ślubnej nie zagraża brak zleceń. W artykule: Jak będzie wyglądał rynek prezentów ślubnych w 2018 roku? szacowano, że w Polsce 2018 roku przekroczony będzie próg 200 tysięcy zawartych małżeństw. To pokazuje, że jest bardzo duża szansa na „złapanie” wielu dobrych zleceń, o ile do tego się odpowiednio przygotujemy. W pierwszej kolejności, w czasie analizowania rynku dobrze jest zapoznać się z nowościami i trendami prognozowanymi na nowy sezon ślubny. Warto też poznać ceny konkurencji. Jeżeli w naszej ofercie znajdą się ciekawe propozycje - nie tylko standardowe sesje w studio czy na plaży - szanse na pozyskanie kolejnego klienta wzrosną.
Jak zarabiać z usług fotograficznych i wideofilmowania?
Należy najpierw zadbać o wysokiej jakości sprzęt, który nie będzie awaryjny i pozwoli na uzyskanie dobrej jakości obrazu. Istotne jest też to, na czym będziemy pracować w czasie post produkcji, czyli obróbki zdjęć i filmów. I właśnie między innymi to wpływa na cenę usług fotograficznych. Do tego dochodzą wspomniane już koszty utrzymania działalności. Biorąc to wszystko pod uwagę, dobrze jest startować z działalnością, mając już pewne doświadczenie, sprzęt i potencjalnych klientów. Większość profesjonalnych fotografów zaczynało od robienia zdjęć prywatnie lub dla znajomych, co później owocuje dobrą opinią& w branży.
Fotografia ślubna wciąż ma się dobrze: w samej Warszawie 1252 osób oferuje swoje usługi (źródło: fotograf-wesele.pl). Pokazuje to również, że coraz więcej osób pragnie się rozwijać i realizować swoją pasję, zarabiając na tym. Dzięki takiemu postępowaniu codzienne wykonywanie pracy nie jest nużące, a wręcz przeciwnie, przynosi wiele satysfakcji, szczególnie jeśli uda nam się wybić na rynku i oferować klientom nowoczesne usługi na poziomie, które będą zmieniały się wraz ze zmieniającymi się trendami w branży ślubnej i weselnej.
Gotowe biznesplany
Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!
Cena już od: 29 zł
Zobacz listę biznesplanów ›lub
Zleć napisanie wniosku do Urzędu Pracy ›Oceń ten artykuł: