6krokow.pl -

Poradnik 6krokow.pl

Co warto wiedzieć
o prowadzeniu własnej firmy

Jak założyć zakład fryzjerski lub kosmetyczny?

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-11  |  Średni czas czytania: 08:56
Polska bezgotowkowa - konkurs
Zakład fryzjerski lub kosmetyczny to w dzisiejszych czasach salony zajmujące się profesjonalną i kompleksową obsługą, oferujące szeroki zakres usług osobom, które z nich korzystają. Marzysz o własnej firmie świadczącej usługi w zakresie piękna? W tym artykule dowiesz się jak założyć zakład fryzjerski lub kosmetyczny.
Jak założyć zakład fryzjerski lub kosmetyczny?

Na czym polega prowadzenie zakładu fryzjerskiego lub kosmetycznego?

Prowadzenie zakładu fryzjerskiego to nic innego jak świadczenie usług, w zakresie których mieści się regeneracja, pielęgnacja i upiększanie włosów. Fryzjerstwo to także wyrób peruk. Fryzjer to zawód, który wymaga stworzenia linii zaufania z klientem, bowiem klient powierza fryzjerowi swój wygląd. Fryzjer zajmuje się:

  • pielęgnacją i stylizacją włosów kobiet i mężczyzn,
  • goleniem i przycinaniem brody,
  • masażem twarzy, manicurem i pedicurem,
  • inne zabiegi kosmetyczne, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Z kolei prowadzenie zakładu kosmetycznego polega na świadczeniu usług w zakresie regeneracji i upiększania ciała. Kosmetyczka zajmuje się bowiem masażem twarzy, manicurem i pedicurem, robieniem makijażu oraz pozostałymi zabiegami kosmetycznymi.

Zarówno zawód fryzjera, jak i kosmetyczki należy do grupy zawodów usługowych. Do ich świadczenia trzeba posiadać odpowiednie umiejętności, często potwierdzane odpowiednimi certyfikatami. Bez odbytych szkoleń i posiadanych umiejętności nie zdobędziesz klientów, chociaż zakład fryzjerski lub kosmetyczny może otworzyć praktycznie każdy. Nie są to bowiem zawody, których wykonywanie wymaga wpisu do działalności regulowanej, ani nie trzeba uzyskiwać licencji, koncesji i zezwoleń.

Wymagania lokalowe dla salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego

Przystosowanie lokalu do wymogów przewidzianych dla zakładu fryzjerskiego lub kosmetycznego to jeden z kroków, które musisz podjąć, zanim zarejestrujesz swoją działalność gospodarczą. Obecnie nie ma żadnego aktu prawnego, który regulowałby kwestię wymogów salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego, jednak w celu ustalenia, jakie warunki powinien spełniać lokal na taką działalność gospodarczą można posiłkować się przepisami prawa budowlanego oraz nieobowiązującym już Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań sanitarnych, jakim powinny odpowiadać zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, tatuaży i odnowy biologicznej.

Zakład fryzjerski lub kosmetyczny powinien być zlokalizowany w odrębnym budynku lub lokalu albo stanowić wyodrębnioną część budynku lub lokalu. Wejście do lokalu może być wspólne dla wszystkich jego użytkowników i prowadzić z dróg komunikacji ogólnej, ale nie może prowadzić przez pomieszczenia nie związane z zakresem wykonywanych usług.

Zarówno w zakładzie fryzjerskim, jak i zakładzie kosmetycznym powinny być wydzielone:

  • pomieszczenia, w których świadczone są usługi wyposażone w umywalki z ciepłą i zimną wodą,
  • pomieszczenie do spożywania posiłków oraz szatnia dla osób zatrudnionych w zakładzie, wyposażona w szafki do przechowywania odzieży własnej i ochronnej,
  • poczekalnia lub miejsce dla klientów z wydzielonym wieszakiem na odzież wierzchnią,
  • pomieszczenia sanitarno-higieniczne dla osób korzystających z usług i zatrudnionych w zakładzie, wyposażone w miskę ustępową, umywalkę z ciepłą i zimną wodą, w zasięgu ręki dozownik zawierający mydło w płynie (w razie potrzeby dozownik ze środkiem do dezynfekcji rąk) oraz ręczniki jednorazowego użytku,
  • miejsce do przechowywania sprzętu do utrzymania czystości, wyposażone w zamontowany na wysokości 0,5m od podłogi zlew lub w przypadku więcej niż 3 stanowisk dopuszcza się wydzielenie miejsca wyposażonego w zawór ze złączką do węża i wpust podłogowy z syfonem.

Ponadto w zakładzie kosmetycznym lub zakładzie fryzjerskim musi zostać wydzielone miejsce na:

  • przechowywanie preparatów kosmetycznych,
  • przechowywanie czystej i brudnej bielizny,
  • bieliznę jednorazowego lub wielokrotnego użytku,
  • brudną bieliznę oraz brudną odzież roboczą,
  • przechowywanie pojemników na odpady.

Jak założyć zakład fryzjerski lub kosmetyczny?

Marzysz o założeniu własnego zakładu fryzjerskiego lub kosmetycznego? Dowiedz się jak to zrobić w sześciu krokach.

Krok 1. Forma prawna działalności gospodarczej

Zakład fryzjerski lub kosmetyczny to jeden z pomysłów na prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Pierwszym krokiem do założenia własnej firmy jest wybór formy prawnej działalności.

Usługi fryzjerskie lub kosmetyczne możesz wykonywać w formie:

Działalność nierejestrowa

Działalność nierejestrowa dotyczy wyłącznie drobnej działalności zarobkowej osób fizycznych. Jednak nie zwalnia ona z odprowadzania podatku dochodowego. Jeżeli zdecydujesz się na prowadzenie zakładu fryzjerskiego lub kosmetycznego w formie działalności nierejestrowej, nie będziesz musiał dopełniać formalności związanych z rejestracją firmy, bowiem taka działalność nie jest uznawana za działalność gospodarczą.

Zakład fryzjerski lub kosmetyczny w formie działalności nierejestrowej możesz prowadzić tylko wtedy, gdy nie wykonywałeś działalności gospodarczej w ciągu ostatnich 60 miesięcy (5 lat), a przychody z tej działalności nie przekroczą w każdym miesiącu 50% minimalnego wynagrodzenia. W 2019 r. kwota ta nie może przekroczyć więc 1 125 zł miesięcznie. Jeżeli nie spełniasz tego warunku albo gdy jesteś wspólnikiem spółki cywilnej lub spółki wpisanej do KRS, nie możesz prowadzić działalności nierejestrowej.

Zarejestrowana działalność gospodarcza

Twój zakład fryzjerski lub kosmetyczny możesz również prowadzić w dowolnej formie prawnej działalności - poza spółką partnerską, która przeznaczona jest dla przedstawicieli tzw. wolnych zawodów.

Swoją firmę możesz zarejestrować w jednej z następujących form prawnych:

Jednoosobowa działalność gospodarcza - jest to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej. Tworzy ją jedna osoba, która za zobowiązania swojej firmy odpowiada całym swoim majątkiem bez ograniczenia. Jednoosobowa działalność może zatrudniać pracowników, co umożliwia rozwój firmy na większą skalę. Forma ta polecana jest szczególnie małym przedsiębiorcom.

Spółka cywilna - tworzą ją osoby fizyczne, które są przedsiębiorcami. Spółka cywilna nie posiada osobowości prawnej, nie ma także zdolności prawnej, przez co to wspólnicy odpowiadają za jej zobowiązania całym swoim majątkiem solidarnie ze sobą oraz samodzielnie prowadzą sprawy spółki. Spółka powstaje na mocy umowy spółki cywilnej.

Spółka jawna - ten rodzaj spółki mogą utworzyć zarówno osoby fizyczne, jak i osoby prawne. Nie jest wymagany kapitał zakładowy, a wspólnicy odpowiadają za zobowiązania spółki solidarnie ze wspólnikami i spółką.

Spółka komandytowa - spółkę komandytową mogą utworzyć co najmniej jedna osoba, z których jedna musi być komplementariuszem, a druga komandytariuszem. Komplementariusz odpowiada za zobowiązania spółki całym swoim majątkiem, a komandytariusz tylko do wysokości sumy komandytowej (gdy nie wniósł żadnego wkładu do spółki). Kapitał zakładowy nie jest wymagany do założenia spółki.

Spółka komandytowo-akcyjna - podobnie jak spółkę komandytową, tak i spółkę komandytowo-akcyjną mogą utworzyć co najmniej dwie osoby, z których jedna musi być komplementariuszem, a druga akcjonariuszem. Komplementariusz odpowiada za zobowiązania spółki bez ograniczeń, solidarnie z innymi komplementariuszami i spółką. Z kolei akcjonariusze nie odpowiadają za zobowiązania spółki. Do założenia tego rodzaju spółki konieczny jest kapitał zakładowy w wysokości 50 000 zł.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - jest najpopularniejszą formą spółki handlowej w Polsce. Z chwilą wpisu do rejestru KRS zyskuje osobowość prawną, co oznacza, że spółka w swoim imieniu może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania. Dzięki temu też spółka sama odpowiada za swoje długi. Spółkę mogą założyć osoby prawne i fizyczne - nawet jednoosobowo, z tym że jednoosobowej spółki z o.o. nie może założyć inna jednoosobowa spółka z o.o. Do założenia spółki wymagany jest kapitał zakładowy w wysokości m.in. 5 000 zł.

Spółka akcyjna - tak jak i spółka z o.o., spółka akcyjna posiada osobowość prawną. Może być założona przez osoby fizyczne i prawne, w tym jednoosobowo. Spółka za swoje zobowiązania odpowiada samodzielnie, akcjonariusze nie ponoszą żadnej odpowiedzialności. Kapitał do założenia spółki to min. 100 000 zł. Jest to forma prawna dla dużych przedsiębiorstw, które planują wejście na giełdę.

Konto firmowe PKO BP

Krok 2. Sposób opodatkowania działalności gospodarczej

Jeżeli wybrałeś już formę prawną, w jakiej chcesz prowadzić swój zakład fryzjerski lub kosmetyczny, czas na wybór sposobu opodatkowania działalności gospodarczej. Opłacanie podatku z uzyskiwanych dochodów to obowiązek przedsiębiorców prowadzących firmę, a także osób fizycznych prowadzących działalność nierejestrową.

Zakład fryzjerski lub kosmetyczny możesz opodatkować w jeden z następujących sposobów:

Opodatkowanie na zasadach ogólnych

Opodatkowanie na zasadach ogólnych jest podstawową formą opodatkowania dochodów. Oznacza to, że obowiązuje wtedy, gdy nie zdecydujesz się na inną formę opodatkowania. Pozostając przy tym sposobie opodatkowania dochodów zapłacisz podatek w wysokości 18% obliczanego od dochodu po obniżeniu go o kwotę wolną od podatku. Przekroczenie progu podatkowego, który wynosi 85 528 zł zobowiąże Cię do zapłaty podatku w wysokości 18% oraz 32% od nadwyżki osiągniętej po przekroczeniu pierwszego progu podatkowego.

Korzystając z opodatkowania na zasadach ogólnych możesz obniżyć kwotę podatku o ulgi podatkowe i odliczenia, z których możesz skorzystać. Ponadto, od podstawy opodatkowania możesz obliczyć zapłacone składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Z opodatkowania na zasadach ogólnych korzystasz również wtedy, gdy prowadzisz działalność nierejestrową.

Podatek liniowy

Podatek liniowy polega na opodatkowaniu dochodów stałą stawką, która obecnie wynosi 19%. Formę takiego opodatkowania możesz wybrać już przy rejestrowaniu swojej firmy, bądź później składając oświadczenie o wyborze tej formy do urzędu skarbowego. Jest to szczególnie opłacalna forma dla tych przedsiębiorców, których dochody roczne przekraczają pierwszy próg podatkowy. Pamiętaj jednak, że decydując się na tę formę opodatkowania, nie będziesz mógł korzystać z ulg podatkowych.

Ryczałt ewidencjonowany

Ryczałt ewidencjonowany to uproszczona forma rozliczania podatku w oparciu o osiągnięte przychody. Stawka podatku w przypadku zakładu fryzjerskiego lub kosmetycznego wynosi 8,5%. Rozliczanie na zasadach ryczałtu ewidencjonowanego pozbawia Cię prawa do rozliczania wspólnie z małżonkiem lub jako osoba samotnie wychowująca dziecko oraz nie możesz odliczać ulgi na dzieci. Przysługują Ci natomiast inne ulgi - takie jak odliczanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.

Karta podatkowa

Karta podatkowa jest formą opodatkowania przeznaczoną dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą (działalność jednoosobowa) oraz spółek cywilnych osób fizycznych. Kartę podatkową możesz zastosować na wniosek złożony podczas rejestracji w CEDIG lub złożony później na formularzu PIT-16 do urzędu skarbowego. Kiedy naczelnik urzędu skarbowego uwzględni Twój wniosek, wyda decyzję ustalającą wysokość podatku dochodowego. Decyzja taka jest wydawana odrębnie na każdy rok podatkowy. Wysokość podatku do zapłaty ustalana jest w oparciu o liczbę mieszkańców w miejscowości, w której prowadzić swój zakład fryzjerski lub kosmetyczny oraz o liczbę zatrudnianych w nim pracowników.

W 2019 r. wysokość stawek miesięcznych podatku dochodowego jest następująca:

Usługi fryzjerskie dla kobiet i dziewcząt
Oznaczenia stawek (według liczby pracowników) Miejscowość o liczbie mieszkańców
do 5 000 od 5 000 do 50 000 powyżej 50 000
0 122 142 164
1 331 371 412
2 458 515 553
3 553 594 646
4 594 646 698
5 721 824 932

Usługi fryzjerskie dla mężczyzn i chłopców
Oznaczenia stawek (według liczby mieszkańców) Miejscowość o liczbie mieszkańców
do 5 000 ponad 5 000 do 50 000 powyżej 50 000
0 122 122 142
1 264 309 349
2 412 458 515
3 515 553 594
4 526 578 620
5 659 721 824

Usługi kosmetyczne
Oznaczenia stawek (według liczby pracowników) Miejscowość o liczbie mieszkańców
do 5 000 od 5 000 do 50 000 zł powyżej 50 000 zł
0 pracowników 124 144 166
1 pracownik 336 377 419
2 pracowników 485 543 576
3 pracowników 576 630 683
4 pracowników 618 670 733
5 pracowników 670 733 838

Podatek CIT

Wybierając prowadzenie działalności gospodarczej w formie spółki kapitałowej - czyli spółki z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółki akcyjnej - będzie wiązało się również z opodatkowaniem dochodów spółki podatkiem CIT.

Krok 3. Kody Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD)

Zakładając zakład fryzjerski lub kosmetyczny, czyli działalność gospodarczą, jesteś zobowiązany również do określenia kodu PKD działalności, który będzie Ci towarzyszył na każdym etapie prowadzenia firmy. Wyboru kodów musisz dokonać już na etapie rejestracji firmy w CEIDG lub sporządzania umowy spółki kapitałowej, dlatego też warto przygotować je odpowiednio wcześniej.

Zakładając działalność gospodarczą polegającą na prowadzeniu gabinetu kosmetycznego, użyj następującego numeru PKD:

  • PKD 96.02.Z - Fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne
  • PKD 96.04.Z - Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej
  • W przypadku zakładu fryzjerskiego możesz również użyć następującego kodu - PKD 32.99.Z, który dotyczy produkcji pozostałych wyrobów, gdzie indziej niesklasyfikowanych. Kod ten ma zastosowanie, jeśli na przykład wytwarzasz peruki.

Krok 4. Księgowość Twojej firmy

Prowadzenie własnego salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego, tak jak każdej innej działalności gospodarczej, wiąże się z obowiązkiem prowadzenia księgowości w firmie.

Księgowość firmową możesz prowadzić w następujących formach:

  • księgowość pełna, czyli prowadzenie ksiąg rachunkowych - jest najbardziej precyzyjnym i szczegółowym systemem ewidencji księgowych firmy i jednocześnie najbardziej skomplikowane. Obowiązek ich prowadzenia mają spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i spółki akcyjne;
  • księga przychodów i rozchodów - jest to uproszczona forma księgowości, która pozwala na obliczanie zobowiązań podatkowych na zasadach ogólnych. Księga przychodów i rozchodów mają obowiązek prowadzić osoby wykonujące jednoosobową działalność gospodarczą, spółki cywilne, spółki jawne i partnerskie - jeżeli ich właścicielami są osoby fizyczne, a wartość ich przychodów netto nie przekroczyła równowartości 1 200 000 euro w poprzednim roku;
  • ryczałt ewidencjonowany - jest to również forma uproszczona księgowości firmowej przeznaczona dla jednoosobowych działalności gospodarczych, spółek cywilnych i jawnych - jeżeli wybrały jako formę opodatkowania ryczałt ewidencjonowany i które w poprzednim roku uzyskały przychody nie przekraczające 150 000 euro;
  • karta podatkowa - to najbardziej uproszczony model księgowości, która służy podmiotom gospodarczym płacącym podatki dochodowe na zasadach karty podatkowej. Podmioty takie nie muszą prowadzić księgowości ani ewidencji przychodów, jednak mają one obowiązek wystawiać paragony oraz faktury na żądanie klienta.

Prowadzeniem księgowości swojej firmy możesz się zająć osobiście albo powierzyć to zadanie księgowej albo biuru rachunkowemu. Jeżeli chcesz to robić samodzielnie, musisz liczyć się z tym, że często jest to czasochłonne i wymagające odpowiedniej wiedzy z zakresu księgowości. Nietrudno również o pomyłkę, szczególnie jeżeli zatrudniasz pracowników oraz Twoja firma rozrosła się do większych rozmiarów.

Swoje sprawy księgowe możesz powierzyć do prowadzenia w biurze rachunkowym, które w Twoim imieniu będzie rozliczać Twoje podatki, wpływy i wydatki. Co prawda za takie usługi trzeba zapłacić, ale dzięki temu zaoszczędzisz czas i zminimalizujesz ryzyko błędów w finansach Twojej firmy. Obecnie istnieje wiele biur rachunkowych online, z którymi współpraca odbywa się przez Internet, co pozwoli na zaoszczędzenie jeszcze większej ilości czasu. Ponadto internetowa biura rachunkowe często w pakiecie swoich usług oferują również programy do wystawiania faktur i inne programy księgowe, które mogą być przydatne w firmie.  

Krok 5. Rejestracja działalności gospodarczej

Ostatnim krokiem do założenia własnego zakładu fryzjerskiego lub kosmetycznego jest rejestracja firmy w odpowiednim rejestrze.

Rejestracja w CEIDG

Rejestracja w CEIDG dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych oraz wspólników spółek cywilnych. Z dniem złożenia wniosku możesz rozpocząć działalność gospodarczą. Wniosek o wpis do CEIDG składa się na formularzu CEIDG-1 i możesz go złożyć na trzy sposoby:

  • podczas wizyty w urzędzie,
  • listownie - wniosek musi być wówczas podpisany z poświadczeniem notarialnym,
  • elektronicznie - za pomocą bankowości elektronicznej lub profilu zaufanego.

Rejestracja w CEIDG jest bezpłatna.

Rejestracja w KRS

Rejestracja w KRS dotyczy spółek prawa handlowego. Jeżeli więc zdecydujesz się na spółkę jawną, komandytową, komandytowo-akcyjną, z ograniczoną odpowiedzialnością lub akcyjną, będziesz musiał zarejestrować ją w KRS.

Wpis do KRS dokonywany jest zasadniczo na wniosek, który składa się na urzędowym formularzu. Jaki to będzie formularz, zależeć będzie od rodzaju spółki, którą chcesz zarejestrować. Wniosek możesz złożyć tradycyjnie w papierowej formie albo elektronicznie - przy użyciu kwalifikowanego podpisu albo profilu zaufanego. W przeciwieństwie do wpisu do CEIDG, wniosek o wpis do KRS podlega opłacie. Należy to zrobić od razu, przy składaniu wniosku. Jeżeli wpis do KRS podlega ogłoszeniu, należy również uiścić opłatę za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.

Wniosek o wpis do KRS powinieneś złożyć nie później niż w terminie 7 dni od dnia zdarzenia, które uzasadnia wpis do rejestru. Niedopełnienie obowiązku rejestracyjnego grozi karą grzywny, a nawet rozwiązaniem spółki.

Krok 6. Załóż firmowe konto bankowe

Prowadząc zakład fryzjerski lub kosmetyczny, zasadniczo nie masz obowiązku prowadzenia firmowego konta bankowego. W praktyce jednak takie rozwiązanie może się okazać dla Ciebie bardzo korzystne. Jeżeli zdecydujesz się na oddzielne konto dla Twojej firmy, warto utworzyć je jeszcze przed zarejestrowaniem firmy, ponieważ na wniosku rejestracyjnym od razu będziesz mógł wskazać numer rachunku bankowego.

Aby założyć konto firmowe dla swojego salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego, musisz udać się do oddziału wybranego banku i złożyć tam następujące dokumenty:

  • zaświadczenie o wpisie do CEIDG,
  • dowód osobisty,
  • pieczątkę firmową,
  • wzór podpisów osób dysponujących kontem.

Posiadanie konta firmowego jest obowiązkowe, gdy stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca oraz jednorazowa wartość transakcji (bez względu na liczbę wynikających z niej płatności) przekracza równowartość 15 000 zł.

Ranking najtańszych i darmowych firmowych kont bankowych

W poniższym rankingu firmowych kont bankowych pod uwagę zostały wzięte przede wszystkim koszty prowadzenia konta bankowego. Jako kolejne kryterium przyjęto różne promocje i bonusy, z których można skorzystać otwierając firmowe konto bankowe. Pamiętaj jednak, że musisz wziąć pod uwagę swoje indywidualne potrzeby i specyfikę branży w jakiej prowadzisz działalność.

Bank Koszty prowadzenia konta Koszty utrzymania karty Wypłaty z bankomatów krajowych Opłata za przelewy krajowe Bonus dodatkowe usługi -
Firmowe konto bankowe w Nest Bank
Nest Bank
BIZNest Konto
0 zł 0 zł 0 zł 0 zł terminal płatniczy za 0 zł oraz 100 zł w prezencie Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka jawna, spółka partnerska, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, oragnizacja pozarządowa, spółka akcyjna

Firmowe konto bankowe w Banku PKO BP
Banku PKO BP
PKO Konto Firmowe
0 zł
konto za darmo przez 6 mcy jeśli firma działa krócej niż 12 mcy, potem darmowe jeśli wykonasz przelew do ZUS i operacje kartą na min. 500 zł, jeśli nie to opłata 25 zł/mc
0 zł
za wydanie karty debetowej w PLN, EUR i USD
0 zł
za wypłaty gotówki z bankomatów PKO BP
0 zł
30 przelewów/mc, każdy kolejny 1 zł
zyskaj do 1000 zł w promocji dla firm Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza oraz osoby wykonujące wolne zawody

Firmowe konto bankowe w Alior Bank
Alior Bank
iKonto Biznes
0 zł
jeśli średnie saldo na koncie wyniesie min. 1000 zł, jeśli nie to opłata 15 zł
0 zł
jeśli zrobisz min. 4 transakcje kartą w miesiącu, jeśli nie to opłata 8 zł
0 zł
dla bankomatów Alior Bank,
pozostałe bankomaty 5 pierwszych wypłat, każda następna 2 zł
0 zł w ciągu roku można uzyskać premię do 1500 zł Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza

Firmowe konto bankowe w mBank
mBank
mBIZNES Standard
0 zł
bezpłatne przez 2 lata, potem 9 zł (0 zł jeśli zrobisz 1 przelew do ZUS/mc)
0 zł
brak opłat przez 2 lata, potem 5 zł
0 zł
bezpłatnie bankomaty mBank, Santander, Planet Cash, Euronet (wypłata min. 100 zł), pozostałe bankomaty - 3%, min. 5 zł
0 zł
bezpłatne przelewy przez 2 lata
mPlatforma Walutowa mNawigacja Finansowa platforma mikroFirmy.pl Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka jawna, spółka partnerska, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, fundacja, stowarzyszenie rejestrowe, spółdzielnia

Santander Konto Firmowe Godne Polecenia
Santander
Konto Firmowe Godne Polecenia
0 zł
jeśli w poprzednim miesiącu zrobiłeś przelew do ZUS na kwotę min. 200 zł, jeśli nie to opłata 25 zł
0 zł
jeśli wykonasz płatności kartą min. 400 zł/mc, jeśli nie to opłata 7 zł
0 zł
dla bankomatów Santander, pozostałe bankomaty - 3,5%, min. 5 zł
0 zł
15 przelewów/mc, każdy kolejny 1 zł
Bonus 900 zł zwrotu + brak opłat przez 2 lata + dodatkowe profit Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka jawna, spółka partnerska, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, fundacja, stowarzyszenie rejestrowe, spółdzielnia

Firmowe konto bankowe w ING
ING Bank Śląski
Konto Direct dla Firmy
0 zł
jeśli w poprzednim miesiącu zrobiłeś przelew do ZUS lub US lub miałeś wpływ na konto min. 2000 zł, jeśli nie to opłata 9 zł
0 zł
jeśli wykonasz płatności kartą min. 300 zł/mc, jeśli nie to opłata 7 zł
0 zł
dla bankomatów ING, Planet Cash i 1 wypłata /mc w pozostałych, kolejne wypłaty 2,5 zł
0 zł
jeśli w poprzednim miesiącu zrobiłeś przelew do ZUS lub US lub miałeś wpływ na konto min. 2000 zł, jeśli nie to opłata 0,90 zł
możliwość zadłużenia konta do 200 000 zł; można zyskać 100 zł za otwarcie konta Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna korzystająca z uproszczonych metod księgowości, spółka jawna korzystająca z uproszczonych metod księgowości, spółka partnerska korzystająca z uproszczonych metod księgowości, wspólnota mieszkaniowa

Idea Bank - Konto FIRMA TO JA
Idea Bank
Konto FIRMA TO JA
0 zł
przez pierwsze 24 miesiące, później darmowe jeśli zrobisz w miesiącu przelew do ZUS lub masz umowę leasingu z Getin Leasing SA, jeśli nie to opłata 15 zł/mc
0 zł
jeśli wykonasz płatności kartą min. 400 zł/mc lub zrobisz wpłatę we wpłatomacie na min. 1000 zł, jeśli nie to opłata 8 zł
0 zł
dla bankomatów w oddziałach banku oraz za pierwsze 5 wypłat z pozostałych bankomatach, każda następna 2% prowizji
0 zł
"Premiowanie za bankowanie": 600 zł premii w promocji konta Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza

BNP Paribas - Konto Otwarte na Biznes
BNP Paribas
Konto Otwarte na Biznes
0 zł
jeśli średnie saldo rachunku wynosi min. 3 000 zł/mc lub suma wpływów wynosi min. 20 000 zł/mc, jeśli nie to opłata 9 zł
0 zł
jeśli wykonasz płatności kartą min. 700 zł/mc lub wpływy wyniosły powyżej 100 000 zł/mc, jeśli nie to opłata 7 zł dla wpływy poniżej 20 000 zł/mc, 3,50 zł dla wpływy 20 000 do 100 000 zł/mc
0 zł
dla bankomatów BNP Paribas, pozostałe bankomaty 1,5% min. 5 zł
0 zł
- Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa, spółka komandytowo-akcyjna, spółka akcyjna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 49 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Znajdź urząd

Lista urzędów dla wybranych miejscowości

Baza kodów PKD

(Aktualna Polska Klasyfikacja Działalności)

Kody PKD ›
eBook: Jak założyć własną firmę

eBook:
Jak założyć własną firmę? w 2019 roku

Wszystkie aktualne informacje o zakładaniu własnej firmy zebrane w jednym miejscu!

zobacz więcej ›

Publikacja dostępna w formacie PDF

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 49 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

Nasze poradniki:

Przydatne linki: