6krokow.pl -

Poradnik 6krokow.pl

Co warto wiedzieć
o prowadzeniu własnej firmy

Jak założyć sklep tradycyjny?

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-11  |  Średni czas czytania: 08:00
Polska bezgotowkowa - konkurs
Prowadzenie własnego sklepu zasadniczo nie wymaga posiadania szczególnych kwalifikacji. Wystarczą chęci i smykałka do biznesu. Chcesz założyć sklep, ale nie wiesz co musisz w tym kierunku zrobić? W tym artykule dowiesz się jak w 6 krokach założyć sklep tradycyjny.
Jak założyć sklep tradycyjny?

Wstępne wymagania związane z założeniem sklepu

Samo założenie własnego sklepu nie wymaga uzyskania urzędowej zgody. Jest ona jednak konieczna w przypadku sprzedaży alkoholu czy broni. Istnieją również wymagania dotyczące sprzedaży żywności.

Sprzedaż żywności

Jeżeli zamierzasz prowadzić sklep spożywczy, musisz wystąpić do Państwowej Inspekcji Pracy szczebla powiatowego o zatwierdzenie zakładu. Wniosek taki trzeba złożyć przed rozpoczęciem działalności według wzoru określonego w załączniku nr 3 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 maja 2007 r. w sprawie wniosków dokumentów dotyczących rejestracji i zatwierdzania zakładów produkujących lub wprowadzających do obrotu żywność podlegających urzędowej kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Każdy zakład wprowadzający do obrotu żywność wymaga wpisania do rejestru zakładów z uwagi na poddanie ich w okresie działalności urzędowej kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

Żywność, którą chcesz sprzedawać w swoim sklepie tradycyjnym musi być odpowiednio oznaczona. Etykiety na niej zawarte muszą być widoczne, wyraźne i czytelne oraz zawierać dane dotyczące składu, dodatków, składników zastępczych i alergenach. Powinny na nich się znaleźć również wartości odżywcze.

Wymogi lokalu, w którym sprzedawana i przechowywana jest żywność

Pomieszczenia i ich wyposażenie oraz osoby, które mają styczność z żywnością muszą spełniać następujące wymogi:

  • maszyny i urządzenia technologiczne, które stykają się ze środkami spożywczymi powinny mieć atest Państwowego Zakładu Higieny,
  • elementy robocze urządzeń, blaty stołów oraz lady powinny być w dobrym stanie technicznym, bez uszkodzeń, pęknięć i zarysowań,
  • umywalka do mycia rąk z doprowadzoną zimną i ciepłą wodą, mydło, ręczniki jednorazowego użytku lub suszarka do rąk,
  • sprzęt do utrzymania w czystości pomieszczenia i wyposażenia,
  • zapas środków do mycia i dezynsekcji w oznakowanych opakowania, przechowywany w wydzielonej szafie.

Wymagania dla osób, które mają styczność ze sprzedawaną żywnością

Osoby wykonujące prace związane z obrotem żywnością, które mają bezpośrednią styczność z produktami spożywczymi, muszą być zdrowe i dysponować stosownym, potwierdzającym to orzeczeniem lekarskim wydawanym na podstawie przepisów ustawy o chorobach zakaźnych i zakażeniach. Ponadto każda osoba mająca kontakt z żywnością musi posiadać tzw. książeczkę Sanepid, czyli książeczkę zdrowia do celów sanitarno-epidemiologicznych. Przy jej zakładaniu obowiązkowe jest przeprowadzenie badań 3 próbek kału w powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej. W tej książeczce lekarz wpisuje także orzeczenie dopuszczające do pracy przy żywności.

Sprzedaż alkoholu

Jeżeli chcesz w swoim stacjonarnym sklepie sprzedawać alkohol, to musisz mieć na to odpowiedni dokument. Do sprzedaży alkoholu w swoim tradycyjnym sklepie potrzebujesz zezwolenia, które są odmienne ze względu na rodzaj sprzedawanego alkoholu:

  • do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo,
  • powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyłączeniem piwa),
  • powyżej 18% zawartości alkoholu.

W przypadku obrotu hurtowego napojami alkoholowymi, zezwolenie wydaje minister właściwy do spraw gospodarki (dla napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 18%) lub marszałek województwa (dla napojów alkoholowych o zawartości alkoholu do 18%).

Jeżeli sprzedaż jest detaliczna, a alkohol przeznaczony jest do spożycia poza miejscem sprzedaży, zezwolenie wydaje wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na lokalizację punktu sprzedaży i na czas określony - nie krótszy niż 2 lata.

Starając się o zezwolenie na sprzedaż alkoholu, musisz liczyć się z koniecznością uiszczenia opłaty. Jeżeli nie zapłacisz, nie otrzymasz zezwolenia.

Sprzedaż broni

Sprzedaż broni wymaga uzyskania koncesji. Aby ją otrzymać, przede wszystkim musisz złożyć wniosek do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz spełnić szereg warunków, które pozwolą Ci na otrzymanie zgody na sprzedaż broni. Poza koncesją, do sprzedaży broni musisz również uzyskać orzeczenie lekarskie i psychologiczne oraz dokument potwierdzający przygotowanie do zawodu.

Zakładanie sklepu tradycyjnego w 6 krokach

Wiesz już jakie są wstępne wymagania dla założenia sklepu tradycyjnego przy sprzedaży niektórych produktów. Czas na założenie sklepu tradycyjnego krok po kroku.

Krok 1. Forma działalności

Pierwszym krokiem do założenia własnego sklepu tradycyjnego jest podjęcie decyzji dotyczącej formy prawnej własnej firmy. Sklep możesz prowadzić praktycznie w każdej formie, z wyjątkiem spółki partnerskiej, która przeznaczona jest wyłącznie dla osób wykonujących tzw. wolny zawód. Swój sklep tradycyjny możesz prowadzić w jednej z następujących form prawnych działalności:

Jednoosobowa działalność gospodarcza - jest to firma prowadzona przez jedną osobę (właściciela). Jako właściciel możesz w niej zatrudniać pracowników na podstawie umowy o pracę lub umów cywilnoprawnych. Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wiąże się z pełną odpowiedzialnością za zobowiązania zaciągnięte w związku z tą działalnością.

Spółka cywilna - mogą ją założyć co najmniej dwie osoby, które stają się wspólnikami. Każdy wspólnik zgłasza fakt zaistnienia spółki na formularzu CEIDG-1, ponieważ sama spółka nie posiada osobowości prawnej ani zdolności prawnej. Czynności w jej imieniu podejmują wspólnicy, którzy za zaciągnięte zobowiązania odpowiadają całym swoim majątkiem.

Spółki handlowe - regulowane są przepisami kodeksu spółek handlowych. Do spółek handlowych należą:

  • Spółka jawna - należy do spółek osobowych. Mogą ją założyć co najmniej dwie osoby, które stają się wspólnikami. Spółka nie ma osobowości prawnej, ale posiada zdolność prawną. Wspólnicy odpowiadają za jej zobowiązania całym swoim majątkiem solidarnie ze sobą i ze spółką.
  • Spółka komandytowa - spółka ta również należy do spółek osobowych. Mogą ją założyć co najmniej dwie osoby, z których jedna musi być komplementariuszem, a druga komandytariuszem. Komplementariusz odpowiada za zobowiązania spółki całym swoim majątkiem solidarnie z innymi komplementariuszami oraz spółką. Z kolei komplementariusz odpowiada za zobowiązania spółki tylko do wysokości sumy komandytowej.
  • Spółka komandytowo-akcyjna - jest to spółka osobowa z elementami kapitałowego. Tworzą ją co najmniej dwie osoby - komplementariusz i akcjonariusz. Komplementariusz odpowiada za zobowiązania spółki na takich samych zasadach jak komplementariusz w spółce komandytowej, a akcjonariusz nie odpowiada w ogóle, bowiem ryzykuje on tylko wniesionym do spółki kapitałem. Spółka komandytowo-akcyjna potrzebuje do powstania kapitału zakładowego w wysokości co najmniej 50 000 zł.
  • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - jest to spółka kapitałowa. Może założyć ją już jedna osoba. Spółka posiada osobowość prawną, przez co sama odpowiada za swoje zobowiązania z własnego majątku. Wspólnicy spółki są od tej odpowiedzialności wyłączeni. Do założenia spółki z o.o. wymagany jest kapitał zakładowy w wysokości co najmniej 5 000 zł.
  • Spółka akcyjna - jest to również spółka kapitałowa, która jest przeznaczona dla dużych podmiotów chcących wejść na giełdę. Wymagany kapitał zakładowy do jej powstania to minimum 100 000 zł.
Konto firmowe PKO BP

Krok 2. Forma opodatkowania sklepu tradycyjnego

Drugim krokiem w zakładaniu własnego sklepu tradycyjnego jest decyzja dotycząca opodatkowania dochodów, które uzyskasz w wyniku prowadzonej przez siebie działalności. Otwierając sklep masz do wyboru następujące formy opodatkowania:

Zasady ogólne - jest to podstawowa forma opodatkowania dochodu, zgodnie z którą podatek oblicza się według skali podatkowej. Obowiązują tutaj dwie stawki - 18% i 32%. Zasady ogólne umożliwiają zastosowanie ulg podatkowych.

Podatek liniowy - jest to stała stawka w wysokości 19%, która nie zależy od wysokości osiąganego dochodu. Wyklucza ona jednak stosowanie większości ulg podatkowych.

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych - jest to forma opodatkowania przychodu bez odliczania kosztów jego uzyskania. Stawka tego podatku zależy od rodzaju wykonywanej działalności gospodarczej. W prowadzeniu sprzedaży handlowej wynosi ona 3%.

Karta podatkowa - to zryczałtowana forma opodatkowania. Charakteryzuje się tym, że kwota podatku nie jest stała, bowiem zależy ona od liczby mieszkańców miejscowości, w której prowadzona jest działalność oraz liczby zatrudnianych pracowników. Formę tę mogą zastosować tylko Ci przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność wymienioną w art. 23 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Jeżeli zdecydujesz się na prowadzenie sklepu tradycyjnego w formie spółki kapitałowej, jako podmiot mający osobowość prawną, działalność będzie podlegała również opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych (CIT).

Krok 3. Kody PKD opisujące działalność

Kolejnym krokiem w zakładaniu własnego sklepu tradycyjnego jest określenie kodów PKD. Kody PKD dla sklepu zależą od zakresu handlu, który ma istnieć w sklepie. Służą one bowiem opisaniu działalności dla celów statystycznych i są one potrzebne do uzupełnienia wniosku o rejestrację działalności gospodarczej.

Dla działalności sklepu tradycyjnego możesz użyć przede wszystkim następujących kodów PDK:

  • PKD 47.11.Z - sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych
  • PKD 47.19.Z - pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.21.Z - sprzedaż detaliczna owoców i warzyw prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.22.Z - sprzedaż detaliczna mięsa i wyrobów z mięsa prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.23.Z - sprzedaż detaliczna ryb, skorupiaków i mięczaków prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.24.Z - sprzedaż detaliczna pieczywa, ciast, wyrobów ciastkarskich i cukierniczych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.25.Z - sprzedaż detaliczna napojów alkoholowych i bezalkoholowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.26.Z - sprzedaż detaliczna wyrobów tytoniowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.29.Z - sprzedaż detaliczna pozostałej żywności prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.41.Z - sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.42.Z - sprzedaż detaliczna sprzętu telekomunikacyjnego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.43.Z - sprzedaż detaliczna sprzętu audiowizualnego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.51.Z - sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.52.Z - sprzedaż detaliczna drobnych wyrobów metalowych, farb i szkła prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.53.Z - sprzedaż detaliczna dywanów, chodników i innych pokryć podłogowych oraz pokryć ściennych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.54.Z - sprzedaż detaliczna elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.59.Z - sprzedaż detaliczna mebli, sprzętu oświetleniowego i pozostałych artykułów użytku domowego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.61.Z - sprzedaż detaliczna książek prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.62.Z - sprzedaż detaliczna gazet i artykułów piśmiennych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.63.Z - sprzedaż detaliczna nagrań dźwiękowych i audiowizualnych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.64.Z - sprzedaż detaliczna sprzętu sportowego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.65.Z - sprzedaż detaliczna gier i zabawek prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.71.Z - sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.72.Z sprzedaż detaliczna obuwia i wyrobów skórzanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.73.Z - sprzedaż detaliczna wyrobów farmaceutycznych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.74.Z - sprzedaż detaliczna wyrobów medycznych, włączając ortopedyczne, prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.75.Z - sprzedaż detaliczna kosmetyków i wyrobów toaletowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.76.Z - sprzedaż detaliczna kwiatów, roślin, nasion, nawozów, żywych zwierząt domowych, karmy dla zwierząt domowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.77.Z - sprzedaż detaliczna zegarków, zegarów i biżuterii prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.78.Z - sprzedaż detaliczna pozostałych nowych wyrobów prowadzonych w wyspecjalizowanych sklepach
  • PKD 47.79.Z - sprzedaż detaliczna artykułów używanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach

Krok 4. Księgowość

Zanim zarejestrujesz prowadzenie własnego sklepu tradycyjnego w urzędzie musisz jeszcze zadecydować w jakiej formie chcesz prowadzić księgowość w swojej firmie. Księgowość swojego sklepu tradycyjnego możesz prowadzić samodzielnie, ale musisz liczyć się z tym, że będzie to czasochłonne zajęcie i przy braku odpowiedniej wiedzy może prowadzić Cię do pomyłek.

Prowadzenie księgowości swojego sklepu możesz również powierzyć usługom biura rachunkowego. W tym zakresie masz do wyboru:

  • tradycyjne biuro rachunkowe, z którym współpraca polega na dostarczaniu dokumentów określonego dnia w miesiącu w celu ich rozliczenia. Biuro przechowuje Twoją dokumentację księgową, a także reprezentuje Cię w razie kontroli podatkowej. Ponadto reprezentuje Cię przed urzędem skarbowym i ZUS-em, składa w Twoim imieniu deklaracje i dokonuje innych czynności, do których je upoważnisz.
  • internetowe biuro rachunkowe, z którym współpraca odbywa się za pośrednictwem programu internetowego, do którego wgrywa się dokumenty księgowe, które następnie są sprawdzane przez pracowników biura. Zaletą tego rozwiązania są niższe koszty niż w przypadku biura tradycyjnego. Ponadto biura rachunkowe online często oferują w pakiecie program do fakturowania, którego i tak będziesz potrzebował i musiał zakupić.

Do prowadzenia księgowości w swoim sklepie tradycyjnym możesz również zatrudnić księgowego. Z uwagi na wysokie koszty takiego rozwiązania, jest ono polecane szczególnie tym firmom, które mają dużo dokumentów do rozliczania albo prowadzą pełną księgowość.

Wyboru sposobu w jaki chcesz prowadzić księgowość w sklepie stacjonarnym warto dokonać jeszcze przez formalnym zarejestrowaniem firmy, bowiem informację o tym, gdzie będziesz przechowywał dokumenty rachunkowe firmy należy wpisać we wniosku o wpis działalności do rejestru.

Krok 5. Rejestracja działalności gospodarczej

Rejestracja działalności gospodarczej to obowiązkowy punktu jeśli chcesz prowadzić swój sklep tradycyjny legalnie. Obecnie można również prowadzić działalność bez rejestracji - tzw. działalność nierejestrowaną. Działalność ta oznacza, że nie musisz rejestrować firmy, jeśli dochody z wykonywanej przez Ciebie działalności nie przekraczają 50% minimalnego wynagrodzenia - zatem w 2019 r. kwota ta wynosi 1 125 zł.

Działalność gospodarczą w Polsce możesz zarejestrować w dwóch rejestrach - CEIDG lub KRS - w zależności od formy prawnej, w jakiej chcesz prowadzić swoją działalność.

Rejestracja w CEIDG dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych oraz wspólników spółki cywilnej. Wniosek o wpis składa się na urzędowym formularzu CEIDG-1, który możesz złożyć w jeden z następujących sposobów:

  • osobiście w urzędzie gminy lub miasta,
  • wypełnić formularz elektronicznie, wydrukować i złożyć w urzędzie gminy lub miasta,
  • wysłać formularz listem poleconym z podpisem poświadczonym notarialnie,
  • złożyć wniosek przez Internet,
  • założyć firmę przez telefon.

Rejestracja w CEIDG jest bezpłatna. Formularz stanowiący wniosek o wpis jest równocześnie zgłoszeniem do urzędu skarbowego i ZUS-u.

Rejestracja w KRS dotyczy spółek handlowych - osobowych oraz kapitałowych. Wniosek o wpis składa się na urzędowym formularzu, którego forma zależy od rodzaju spółki, którą chcesz założyć. Wpis oraz jego ogłoszenie podlega opłacie.

Krok 6. Konto firmowe

Ostatnim krokiem w procesie zakładania sklepu stacjonarnego jest założenie konta firmowego. Prawo przedsiębiorców nie nakazuje zakładania specjalnego rachunku bankowego dla działalności gospodarczej, jednak transakcje powinny być dokonywane za pomocą przelewów gdy:

  • drugą stroną transakcji jest inny przedsiębiorca
  • a jednorazowa wartość transakcji nie przekracza 15 000 zł bez względu na ilość płatności.

Za pomocą rachunku bankowego w działalności gospodarczej należy również rozliczać podatki, jednak w tym zakresie przepisy podatkowe nie wskazują, że obowiązkowo musi być to konto firmowe. Zatem płatności takich możesz dokonywać z konta prywatnego. Jednak mimo braku obowiązku posiadania firmowego konta bankowego, warto jest takie posiadać. Mając oddzielne konta łatwiej będzie Ci zapanować nad finansami prywatnymi i firmowymi oraz zyskać nad nimi kontrolę.

Konto firmowe możesz założyć dopiero po zarejestrowaniu działalności gospodarczej, ponieważ dopiero wtedy firma rzeczywiście istnieje. Przy zakładaniu takiego konta banki najczęściej żądają przedstawienia wpisu działalności do rejestru, dowodu osobistego oraz pieczątki firmowej. W przypadku spółek handlowych konieczne może być również zaświadczenie o nadaniu numeru REGON albo NIP. Po założeniu konta musisz zaktualizować wpis w rejestrze, ponieważ dane znajdujące się w nim muszą być aktualne. W tym celu musisz złożyć wniosek aktualizujący wpis.

Ranking najtańszych i darmowych firmowych kont bankowych

W poniższym rankingu firmowych kont bankowych pod uwagę zostały wzięte przede wszystkim koszty prowadzenia konta bankowego. Jako kolejne kryterium przyjęto różne promocje i bonusy, z których można skorzystać otwierając firmowe konto bankowe. Pamiętaj jednak, że musisz wziąć pod uwagę swoje indywidualne potrzeby i specyfikę branży w jakiej prowadzisz działalność.

Bank Koszty prowadzenia konta Koszty utrzymania karty Wypłaty z bankomatów krajowych Opłata za przelewy krajowe Bonus dodatkowe usługi -
Firmowe konto bankowe w Nest Bank
Nest Bank
BIZNest Konto
0 zł 0 zł 0 zł 0 zł terminal płatniczy za 0 zł oraz 100 zł w prezencie Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka jawna, spółka partnerska, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, oragnizacja pozarządowa, spółka akcyjna

Firmowe konto bankowe w Banku PKO BP
Banku PKO BP
PKO Konto Firmowe
0 zł
konto za darmo przez 6 mcy jeśli firma działa krócej niż 12 mcy, potem darmowe jeśli wykonasz przelew do ZUS i operacje kartą na min. 500 zł, jeśli nie to opłata 25 zł/mc
0 zł
za wydanie karty debetowej w PLN, EUR i USD
0 zł
za wypłaty gotówki z bankomatów PKO BP
0 zł
30 przelewów/mc, każdy kolejny 1 zł
zyskaj do 1000 zł w promocji dla firm Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza oraz osoby wykonujące wolne zawody

Firmowe konto bankowe w Alior Bank
Alior Bank
iKonto Biznes
0 zł
jeśli średnie saldo na koncie wyniesie min. 1000 zł, jeśli nie to opłata 15 zł
0 zł
jeśli zrobisz min. 4 transakcje kartą w miesiącu, jeśli nie to opłata 8 zł
0 zł
dla bankomatów Alior Bank,
pozostałe bankomaty 5 pierwszych wypłat, każda następna 2 zł
0 zł w ciągu roku można uzyskać premię do 1500 zł Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza

Firmowe konto bankowe w mBank
mBank
mBIZNES Standard
0 zł
bezpłatne przez 2 lata, potem 9 zł (0 zł jeśli zrobisz 1 przelew do ZUS/mc)
0 zł
brak opłat przez 2 lata, potem 5 zł
0 zł
bezpłatnie bankomaty mBank, Santander, Planet Cash, Euronet (wypłata min. 100 zł), pozostałe bankomaty - 3%, min. 5 zł
0 zł
bezpłatne przelewy przez 2 lata
mPlatforma Walutowa mNawigacja Finansowa platforma mikroFirmy.pl Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka jawna, spółka partnerska, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, fundacja, stowarzyszenie rejestrowe, spółdzielnia

Santander Konto Firmowe Godne Polecenia
Santander
Konto Firmowe Godne Polecenia
0 zł
jeśli w poprzednim miesiącu zrobiłeś przelew do ZUS na kwotę min. 200 zł, jeśli nie to opłata 25 zł
0 zł
jeśli wykonasz płatności kartą min. 400 zł/mc, jeśli nie to opłata 7 zł
0 zł
dla bankomatów Santander, pozostałe bankomaty - 3,5%, min. 5 zł
0 zł
15 przelewów/mc, każdy kolejny 1 zł
Bonus 900 zł zwrotu + brak opłat przez 2 lata + dodatkowe profit Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka jawna, spółka partnerska, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, fundacja, stowarzyszenie rejestrowe, spółdzielnia

Firmowe konto bankowe w ING
ING Bank Śląski
Konto Direct dla Firmy
0 zł
jeśli w poprzednim miesiącu zrobiłeś przelew do ZUS lub US lub miałeś wpływ na konto min. 2000 zł, jeśli nie to opłata 9 zł
0 zł
jeśli wykonasz płatności kartą min. 300 zł/mc, jeśli nie to opłata 7 zł
0 zł
dla bankomatów ING, Planet Cash i 1 wypłata /mc w pozostałych, kolejne wypłaty 2,5 zł
0 zł
jeśli w poprzednim miesiącu zrobiłeś przelew do ZUS lub US lub miałeś wpływ na konto min. 2000 zł, jeśli nie to opłata 0,90 zł
możliwość zadłużenia konta do 200 000 zł; można zyskać 100 zł za otwarcie konta Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna korzystająca z uproszczonych metod księgowości, spółka jawna korzystająca z uproszczonych metod księgowości, spółka partnerska korzystająca z uproszczonych metod księgowości, wspólnota mieszkaniowa

Idea Bank - Konto FIRMA TO JA
Idea Bank
Konto FIRMA TO JA
0 zł
przez pierwsze 24 miesiące, później darmowe jeśli zrobisz w miesiącu przelew do ZUS lub masz umowę leasingu z Getin Leasing SA, jeśli nie to opłata 15 zł/mc
0 zł
jeśli wykonasz płatności kartą min. 400 zł/mc lub zrobisz wpłatę we wpłatomacie na min. 1000 zł, jeśli nie to opłata 8 zł
0 zł
dla bankomatów w oddziałach banku oraz za pierwsze 5 wypłat z pozostałych bankomatach, każda następna 2% prowizji
0 zł
"Premiowanie za bankowanie": 600 zł premii w promocji konta Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza

BNP Paribas - Konto Otwarte na Biznes
BNP Paribas
Konto Otwarte na Biznes
0 zł
jeśli średnie saldo rachunku wynosi min. 3 000 zł/mc lub suma wpływów wynosi min. 20 000 zł/mc, jeśli nie to opłata 9 zł
0 zł
jeśli wykonasz płatności kartą min. 700 zł/mc lub wpływy wyniosły powyżej 100 000 zł/mc, jeśli nie to opłata 7 zł dla wpływy poniżej 20 000 zł/mc, 3,50 zł dla wpływy 20 000 do 100 000 zł/mc
0 zł
dla bankomatów BNP Paribas, pozostałe bankomaty 1,5% min. 5 zł
0 zł
- Zobacz szczegóły

Konto przeznaczone dla firm: jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa, spółka komandytowo-akcyjna, spółka akcyjna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 49 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

Oceń ten artykuł:


Zobacz także artykuły podobne:

Znajdź urząd

Lista urzędów dla wybranych miejscowości

Baza kodów PKD

(Aktualna Polska Klasyfikacja Działalności)

Kody PKD ›
eBook: Jak założyć własną firmę

eBook:
Jak założyć własną firmę? w 2019 roku

Wszystkie aktualne informacje o zakładaniu własnej firmy zebrane w jednym miejscu!

zobacz więcej ›

Publikacja dostępna w formacie PDF

Gotowe biznesplany

Gotowe biznesplany

Planujesz założyć firmę?
Kup przykładowy biznesplan!

Cena już od: 49 zł

Zobacz listę biznesplanów  ›

Nasze poradniki:

Przydatne linki: